Leonardo di Caprio viert B Corp-certificering Mosa Meat

Leonardo di Caprio viert B Corp-certificering Mosa Meat

Geplaatst door

Acteur en milieuactivist Leonardo di Caprio viert dat Mosa Meat de B Corp-certificering verkrijgt waarmee het toetreedt tot het non-profit netwerk van B Lab.

Een B Corp-certificering houdt in dat een bedrijf voldoet aan strenge normen voor prestaties, verantwoording en transparantie. Het meet de volledige sociale en milieu-impact van een bedrijf.

Mosa Meat treedt dankzij deze certificering toe tot het non-profit netwerk van B Lab dat het initiatief leidt en de mondiale economie transformeert om ten goede te komen aan alle mensen, gemeenschappen en de planeet. Het netwerk bestaat uit bedrijven zoals The Body Shop, Patagonia, Alpro en Imperfect Foods, die allen dezelfde waarden en toewijding delen om de wereld een stukje beter te maken.

De certificering toont eens te meer de toewijding van het Nederlandse kweekvleesbedrijf aan de missie om het wereldwijde voedselsysteem te veranderen. Het laat zien dat het bereid is om openbaar verantwoording af te leggen volgens de hoogste ethische en milieunormen.

Klimaatactivist Di Caprio, investeerder en adviseur van Mosa Meat, vierde de certificering via Twitter:

“Mosa Meat continues to be a champion for change. I am proud to see Mosa Meat be the first cultivated meat company in the world to become B Corp Certified and hope it is the first of many.”

Ook Maarten Bosch, CEO van Mosa Meat reageerde zeer verheugd op de certificering en toetreding tot het netwerk op de bedrijfswebsite:

“We are thrilled to become B Corp Certified. This certification validates our commitment to sustainable practices and ethical foundations as well as strengthens our position as trendsetters in the global cellular agriculture movement. We believe in creating real, delicious meat that positively impacts the climate and our food system and are optimistic that these values will be shared across the many stakeholders in our nascent field of cellular agriculture.”

Aan het behalen van de certificering is een jaar van intensieve evaluatie voorafgegaan met als resultaat dat Mosa Meat gecertificeerd is voor twee Impact Business Models: ‘Resource Conservation’ (Behoud van hulpbronnen) voor producten/diensten die resourcegebruik verminderen, en ‘Mission Locked’ (Missiebescherming) voor bedrijven die hun missie beschermen en stakeholders betrekken in besluitvorming via hun bedrijfsstructuur

Het verkrijgen van de IBM-certificering is zelfs uitdagender dan het B Corp™-proces, omdat bedrijven specifieke, materiële, verifieerbare, blijvende en buitengewone principes moeten aantonen.

[Bron: Mosa Meat 08/09/2023]

[Image credits: Mosa Meat]

Geef een reactie