GOOD chicken van Eat just

Eat Just harkt weer $170 miljoen binnen om GOOD Meat te maken

Geplaatst door

Eat Just harkt kort na een succesvolle investeringsronde wederom een fors investeringsbedrag van $170 miljoen binnen. Ditmaal is het bedrag volledig bestemd voor de kweekvleestak van het bedrijf GOOD Meat.

Eat Just is van oudsher producent van op plantgebaseerde eieren. Sinds 2016 legt het bedrijf zich ook toe op het kweken van vlees. Eat Just heeft jaren terug de patenten om kweekvlees te maken verworven via de Nederlandse grondlegger van kweekvlees Willem van Eelen.

Eat Just is het eerste kweekvleesbedrijf ter wereld waarvan GOOD Chicken kweekvlees in een commercieel restaurant in Singapore verkrijgbaar is. Singapore is voorlopig ook het enige land dat de verkoop van kweekvlees toestaat. In alle andere landen ter wereld is nog wettelijke toestemming nodig om kweekvlees aan consumenten te mogen verkopen.

De investeringen komen onder andere van UBS O’ Connor, Graphene Ventures en K3 Ventures. Namen van overige investeerders zijn niet bekendgemaakt. Oprichter en managing partner van Graphene Ventures Nabil Borhanu over de deal:

“This deal is changing the future in terms of how humanity is fed. Eat Just has led and dominated the plant-based egg category with its JUST Egg products, and with all the efforts made, we’re confident that GOOD Meat will lead the cultured meat category – starting with the $193 billion chicken market. For us, this is not only about meat, it’s about fueling the growth of planet-friendly food alternatives that can feed a rapidly changing world.”

Met het geïnvesteerde geld van de afgelopen investeringsrondes wil Josh Tetrick, CEO en oprichter van Eat Just zo snel als mogelijk opschalen:

“This will begin in Singapore where we’re scaling up from the restaurant we’re at today to five, to 10, to 1,000, then move to the US, China, other countries that eventually will clear this from a regulatory perspective.”

“We want to launch chicken breast, and then beef, and then pork, and then seafood. We are very much all in. It’s going to be very capital intensive. It’s going to be very hard [but] it’s also going to be very worth it.”

Via Singapore moet GOOD Meat in de Verenigde Staten, China en andere landen waar het wettelijk mogelijk is beschikbaar komen. Om de marktintroducties in deze landen voor te bereiden wordt het team en de productie-infrastructuur verder uitgebreid. Ook werkt men aan verschillende samenwerkingen en acquisitiemogelijkheden.

Picture credits: Eat Just

bron: agfundernews.com 19/05/2021

Geef een reactie