Aleph Farms en Brasil Foods gaan kweekvlees naar Brazilië brengen

Geplaatst door

Kweekvleesbedrijf Aleph Farms en het Braziliaanse vleesverwerkingsbedrijf Brasil Foods (BRF) gaan samenwerken om kweekvlees op tafel te krijgen in Brazilië. Dit heeft het Israëlische kweekvleesbedrijf recent bekendgemaakt.

Enorm potentieel voor kweekvlees op Braziliaanse markt

BRF is een van de grootste vleesverwerkersbedrijven ter wereld. Het bedrijf verwerkt vooral pluimveevlees. De samenwerking uit de Memorandum of Understanding (MoU) houdt in dat Aleph Farms en BRF er samen voor gaan zorgen dat kweekvlees voor de Brazilianen beschikbaar komt.

Aleph Farms zal het kweekvlees maken op de eigen BioFarm. BRF zal vervolgens zorg dragen voor de distributie ervan in Brazilië. Zo willen ze samen het enorme commerciële potentieel benutten voor de mogelijkheden van kweekvlees op de grote Braziliaanse vleesmarkt.

Ambitieuze klimaatdoelstellingen

De samenwerking past in de belofte die Brazilië al in 2015 deed. De belofte om de totale netto uitstoot van broeikasgassen met 43% terug te brengen in 2030. Een toezegging die onlangs opnieuw aan de Verenigde Naties bevestigd is op de UNFCCC (United Nations Framework Convention on Climate Change).

Ook sluit het akkoord naadloos aan op de bedrijfsdoelstellingen van BRF. Het bedrijf investeert komende jaren miljarden om de impact van de bedrijfswerkzaamheden op het milieu te verkleinen. BRF bereidt zich hiermee ook voor op de voorziene eiwittransitie waarin kweekvlees een revolutionaire rol zal gaan spelen. De CEO van BRF Lorival Luz hierover in het persbericht op de website van Aleph Farms:

“Since 2014, we have witnessed an increasing global demand for new sources of protein driven by several factors, namely environmental concerns, new diets and lifestyles, which has spurred the growth of new dietary genres including flexitarianism, vegetarianism and more,”

“BRF is ready and charged to play a leading role in this food revolution and be an active participant in one the greatest industry transformations of this generation”.

Voor Aleph Farms past het strategische partnerschap perfect in het doel om kweekvlees grootscheeps op de markt te brengen. Gebruikmakend van bestaande distributiekanalen van grote voedsel- en vleesbedrijven kan versnelde opschaling van de kweekvleesproductie plaatsvinden. Dit bespoedigt en vergroot vervolgens weer de positieve impact op het milieu. Met de woorden van de CEO van Aleph Farms Didier Toubia:

“Leveraging the expertise and infrastructure of leading food and meat companies will drive a faster scale-up of cultivated meat and eventually lead to a broader positive impact.

Eerder heeft Aleph Farms al eenzelfde samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Mitsubishi Corporation’s Food Industry Group. Ook hier gaat het kweekvleesbedrijf gebruikmaken van de bestaande distributiekanalen van Mitsubishi om kweekvlees op de Japanse markt te brengen.

Geef een reactie